Friday 10 October 2008

those were the days 1

those were the days.

1.balik rumah atuk n wan siti,there's lot and lots of kuih muih and makanan.
my late grandmother is a great cook.n atuk dont like to 'makan luar'

2.balik besut.pulang ke kampung.i used to have the absolute tremendous feeling bila nak
balik besut.malam before bertolak mesti tidur tak lena,tidur kat sofa bawah,takut kene
tinggal... :D

3.when i was 7 sampai 11,ustazah sekolah agama, ustazah junaidah mastor.simpan my photo.n now,
i tengok kat my sis punya resit.guru kelas :ustazah junaidah mastor.ok,me n my sis beza
10 years.

4.menyorok kat dalam kotak di rumah jiran (jeff *anak uncle sabri*)bila time nak pergi tadika,
tapi papa jumpa jugak.aisyh.

5.jeff used to be my best childhood buddy when we were 5.then diorang moved ke u.k ke u.s,
tak ingat sangat.bila balik malaysia,diorang pindah rumah lain.n then,we have our own life.
n masa high school.jumpe kembali,but bile terserempak.we were like totally strangers. for the
matter of fact.yes we were stranger.kuat mana sangat kawan mase 5 tahun? hehehe.

6.neighbourhood life.dulu2 masa abg shah ada,he was our leader.bila ada perjumpaan,
die akan ketuk tiang kat atas lorong (dulu tiada hp,sms,mms etc.)it was so much fun.
pergi jelajah hutan belakang rumah.sekarang dah jadi fasa 3tambahan,bina pondok,bunga api,
ufo.(dila,lisa,gg,akim,abg,abg shah,te'ah,wudi,eman,ayie,azie,lin,nana,lulu....)

7.pernah main kawin2 dengan anak cik aji ngan cik nuar.haha adila kene cium.malu~

8.rasa macam nak mati,bila abang2 geletek.diorang jahat!hahaha...gila rase macam dah tak hidup
sebab gelak.

9.naik kereta,mesti berebut nak duduk tengah sebab nak air cond.sekarang tak dah,tengok adik2 berebut.
me?just senyum je la...hahaha

10.mama mesti cuti masa first day sekolah.sampai i form 1.as far as im corcenred la.form1-4 duduk
hostel.so tak ingat mam cuti jugak ke tak.

11.masa sekolah rendah,kawan2 cikgu2 mesti panggil 'Nik Farah' or 'Nik Farah Husna' sebab ikut nama
dalam register n kat name tag.so sweet :)

12.kalau bising2 dalam kelas mesti cikgu2 ugut nak rombak tempat duduk.the worse,kena duduk
sebelah lelaki.semua tak suka. (ye ke tak suka?) mana tak nye,duduk sebelah lelaki,
macam jadi pusat sumber n kedai buku.kena bagi pinjam buku,pemadam,ruler,pencil...menciii....

13.tak siap kerja sekolah kena berdiri kat luar.siapkan baru boleh masuk.

14.tak hafal sifir,kena berdiri atas kerusi.(okay,ini aku tak pernah kena)

15.zaman sekolah,yang akan org pandang,pompuan cantik,cun dan seangkatan dengan nya.
tapi aku kisah ke?hahaha aku top juga.dikenali sebab im the top 5,markah matematik
tertinggi darjah 6.

16.darjah 6,ada sekali tu,peperiksaan tengah tahun.matematik soalan 30.agak keliru.tapi
aku rasa mudah.masa exam,ade sorang cikgu yg jage exam nie,tanya satu kelas.siapa tak tahu angkat tangan.
semua angkat tangan except aku.aku menciii...cikgu tu bagi jawapan.eh,kenapa jawapan cikgu tu same like mine?
hahaha

17.pergi u.k,duduk ngan my aunt kat sana,darnal,sheffield.my house betul2 belakang stadium bola sheffield.
bila ada match,riuh je..hahaha

18.i went to paris with atuk's brother n his family,aunt liza n her family.-sampai sekarang aku boleh
belagak dengan my other sibling.n guess what,cerita tu tak pernah basi :)

19.legoland,scotland.disneyland,paris. i've been there :)

20.bukak file masa darjah satu.weight:17kg,ambition:setiausaha bos. hahaha...sebab kerja tu glamour dalam movie.

21.tak pernah bercita-cita nak jadi doktor.

22.memiliki pemadam yang banyak.beli 1 bawa balik 5.okay,mesti kamu2 tahu juga kenapa.

23.penciil box,ada sifir...siapa yang ada itu,pasti di katakan cool...juga ada cermin dan sharpener.haha

24.siapa pakai jam baby g juga di katakan hebat.terbaik.ngeh3...

25.power rangers paling berkuasa.tidak lupa pada suria baja hitam.thunder cats yang power!

26.beli chewing gums hitam putih sebab ada sticker :)

27.aku pernah masuk team bola sepak.ada 2 org je girls,aku join sebab tak nak pergi kelas melayu n jawi time kat u.k
dulu sebab nanti asyik aku je yang jawab soalan.haha.n the best part sekarang aku langsung tak minat bola sepak.
aku tak mencii cuma tak minat.let it be men's.

28.petang2 mesti hang out ngan jiran2 main teng-teng,jongka-jongkit,rounders,konda kondi,getah,
galah panjang,baling selipar,main buaian kat rumah aunty dona,tangkap dragonfly,main basikal,

29.masa sekolah rendah,friends are friends.pernah ada group masa darjah 5,iqa j-iqa r-me-anis and syaz. now? bila ingat
balik.gelak je.sebab we have different type of clique now.but still keep in touch.

30.those were the days.sekolah rendah.terindah.byk lagi yang besh,sgt banyak.cuma yang still remain tak berubah sampai sekarang,
-aku tak pernah kena denda sebab kuku panjang.
-cermin is my best friend ever.
-talk to myself when i am alone.
-n red is always be my choice.
-owh,aku kebal.kipas is nothing bila kat satu.aircond? 16celcius.hehehe

1 comment:

Anonymous said...

no 28. aku slalu buat.
mase kechik2 dulu dgn jiran nenek aku.
yeah..skrg bila da besar. kami ibarat strangers terhadap satu sama laen.