Saturday 30 August 2008

ini medium luahan yg aku akui aku suka~

Ramadhan hampir tiba~

tapi...
kenapa macam tak rasa...
atau aku je yg tak beriya~

merdeka pun esok je.
tak nampak pun bendera di kebanyakan tempat.

isnin cuti.
mungkin ke rumah atok.

tahu tak.
aku diam
dan kadang kala nampak rela di perbodohi,
tampak sugul
dan juga buntu.
tapi.
aku manusia biasa punya perasaan.

mungkin dulu aku seorang yang pantang di komen.
jika tidak setuju aku tak puas hati.
marah.
kecewa.
menangis.
merungut juga.

sekarang.
aku lebih banyak diam
tapi bukan niat aku utk biar org rasa dia sahaja yg betul.
buat juga maksud aku utk org fikir aku tidak tahu apa.
dan bukan juga utk org anggap aku tahu itu dan ini.

aku kadang kala bosan.
muak.
dengan sikap
segelintir org.
(mungkin org lain pun begitu)

fikir la apa yg kamu mahu fikir
kerna kamu berhak
kata la apa yg mahu kamu kata
sebab mulut kamu aku tak boleh stapler.

aku ketawa,
aku gelak.
senyum juga.
raut wajah kadang kadang tidak berubah
bila perasaan berubah.
selalunya perubahan air muka ku ketara.

banyak yang aku tahu.
tapi aku terkaku.
banyak yg aku lalui.
tapi itu dulu
lebih banyak yg akan aku lalui.
banyak aku tak setuju.
tapi...aku terkelu
kaget
terkesima

sometimes,it better to left unsaid

No comments: