Monday, 7 July 2008

haisyh~

aku baca,
kemudian aku dengar,
dan aku melihat gbr,
telah melihat dan kini lihat lagi dan lagi.

situasi 1:
pasar seni
abg a:betul nak ikut ni?
comel:ye,nak ikut!
abg a:tapi mcm bahaya sikit,comel tu perempuan
...............
sampai di situ,sesak,parking di tempat jauh sikit.
jalan gelap.takde org.
sampai disitu.
"owh,inikah ps.."
abg a:jgn jalan jauh ikut je tau.
.....................
"perempuan" seksi,
skirt pendek
make up tebal
"baaaannng"
euuuuyawkx....
abg a:itu ok lagi,dulu penah kene offer lagi.
Nauzubillah~

situasi 2:
dlm tren...ini aku dgr.
kwn ku duduk disebelah tomboy...ok die cantik.
sampai di stesyen seterusnye,
masuk dua lelaki lembut~gelak2 dan berborak2
telefon tomboy itu berdering,di angkat dan berckp.
lelaki lembut 1:"eleh,jantan palsu"
lelaki lembut 2 meng iya kan dan sambung mengutuk.
kawan aku,hanya diam,
tergelak seorg dlm hati.
"hahahaha,kata dulang paku serpih,"
situasi 3:
melihat lelaki pendek,muka ketat,berkaca mata hitam
berjalan berpimpin tgn dgn "wanita" tinggi lampai
mengiurkan
skirt 3suku,
sgt cantik-blonde-
beg gucci-ok itu palsu i knew it!
kawan 1:lucky gile laki tu.
kawan 2:byk duit kot
aku:ok setuju dgn kalian
naik tren,owh....
sesak,
tiada seat kosong,
berdiri.
lelaki itu:kita nak makan kat mane yang?
'wanita':i taknak mkn kat tepi jalan tau,taknak mkn nasi,nanti gemuk
sambil tgn melirih ke kanan kiri bahu lelaki itu.
*gulp*
aku terpana mendgr suara itu.
lihat leher nya.
owh okay,die tertelan bola golf.
explained everything
situasi 4:
lelaki cantik!
betul ke lelaki?
lihat leher
tiada bonggol,
lihat bwh bahu atas pusat,
juga tiada
musykil
jalan bongkok,
osteoporosis kah?
masih muda.
"kak,milo ais satu kurang manis"
suara kasar tapi sgt manis bunyi nye..
:)
mereka sering dipandang,
mencuri perhatian org awam
abnormal?
mencari kepuasan apa?
naluri?
u can run but u cant hide
ini realiti.
suara tidak dapat diubah
halkum juga tak dapat dibuang

dulu,
aku baca,
aku kutuk
aku dengar
aku juga meluat dan gelak
tapi bila aku lihat..
aku diam
kenapa?
sebab mereka bersungguh2 menjadi itu.
bila aku fikir,
ini realiti,
nak ubah?pernah terlintas.
tapi tidak mampu.
selemah2nya hanya dlm hati.
sekurang2nya
ambil semua itu jadi iktibar
lelaki berkualiti semakin kurang
wanita yg sejati juga semakin sikit
ilmu kurang,pengetahuan tiada.
mata ada hati buta
demi masa
sesunnguhnya manusia kerugian



4 comments:

oneiric weaver said...


[1]
Demi Masa!
[2]
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian -
[3]
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

(surah al-'asr)



______________

salam.

reli luv dis entry.

if boleh rate, i'll give you 4stars from 5.

situasi 3: membuatkan daku terketawa. tipah tertipu ! kui kui kui.

[aduhai lah manusia.. semoga mereka diberi kesempatan waktu utk berubah, sblm terlewat..enshaAllah]

amilah said...

saya bangga menjadi wanita sejati
yeay

akuYANGtipikal said...

oneiric weaver:
salam....hehehehe.ini realiti, hehehe sungguh,sy tergelak sendirian ketika itu....hehehehe

ameeeennnn......

amilah:
yeay!saye juge!

Jagatraya said...

hmmm.nilah manusia mmg tak tau brsyukur dlm byk situasi..