Sunday 27 July 2008

malam puisi~

26th july 2008
extreme park,mont kiara.
malam puisi nasi lemak kopi o

ok...program rakaman ini bertujuan mengenang puisi usman awang.
aku excited utk pergi.
sungguh-walau aku bukan seorang yg sgt sastera.

sebelum bertolak dr rumah,
rakan2 ada yg terasa tak mahu pergi...
owh,itu tidak mematahkan semangat aku.

aku suka.
siapa tidak tahu puisi "jika hari ini"?
lagu "makam bonda"

aku menghayati puisi "melayu"
owh sangat tegas lontaran ayatnya.

tidak-aku bukan sasterawan.

tapi aku sedikit kecewa,
anak usman awang,
tidak menjadi kan pembacaan puisi itu
sesuatu yg puitis.
seperti membaca pantun 2 kerat.
oh,
aku mengaharpkan lebih.
betul lah.
bakat tidak diwarisi.
tapi aku masih mengecap malam yg indah,

tidak 'feeling'
segan sikit..ngeeee
tapi siapa tahu kan?

-nasi lemak kopi oooooooo......-

aku bukan seorang yg puitis.

No comments: