Wednesday 18 June 2008

apakah?



owh....
hari nie mungkin hari duka dan mungkin hari suka sahabat2 ku yg ex-matrikulasi....


*wlupon ak bkn salah sorg dr pelajar matrx...hehehe


dr perlis sampai la ke johor...dimane2 ade la rakan ku di sana,cume dorg igt aku ke tak,itu tak jadi masalah kpd ak.... :) sbb................*******lalala----


aku juge turut merasekan debaran nak tau die nie dpt mane,die tu dpt course ape...n what so ever la....




  1. rakan 1= usim = bac.sains,matematik kewangan


  2. rakan 2 = ukm = biochemistry


  3. rakan 3 = rakan 2


  4. rakan 4 = ukm = pengimejan diagnostik n radioterapi


  5. rakan 5 = upm = sains mikrobiologi


  6. rakan 6 = usm = biologi gunaan


  7. rakan 7 = upm = sains teknolgi kayu


  8. rakan 8 = ukm = ict


  9. rakan 9 = uitm = fisioterapi


  10. masih menanti berita rakan2 yg lain....::uhuk::

rakan 1- bersedih...


well,ak tahu ape cite2 nye..hidup die dgn kimia.so bile die dpt financial...aku tau la mcm mane rasenye...sebab she my other part.


aku berkate2 bg semangat..tapi aku tak berjaye ::sbb aku bukan dr phil:: ngeee-----


aku diam...hmmmm


die masih bersedih...ape aku harus katekan?


".......Allah tidak menjadikan sesuatu itu secare sia2.........."


arrrghhh...aku kelu untuk menjadi tpt mengadu.....but aku tried...nt so bad after all...


*bluuuuurrrr*


naaaa.....................


under reseach ak yg tak hebat:


Specialized courses in computational and theoretical mathematics, statistics, economics, and finance are required.


related subject :
Seminars
Introduction to Financial Mathematics
Methods in Interdisciplinary Applications
Introduction to Computational Finance
Financial Engineering
Current Topics in Financial Mathematics
Investment Management and Analysis
Financial and Monetary Economics I
Distribution Theory
Topics in Stochastic Processes
Actuarial Models
Loss and Stochastic Models
Topics in Stochastic Calculus
Numerical Optimization
Multinational Financial Management
Financial Economics II
Internship in Financial Mathematics
Financial Mathematics Master’s Degree Graduation Checklist


ahah! interesting juge rupenye!!!!


ade juge yg penah ak blajar mase sem 2 *wink*


"family suh pg uniten,katenye lebih bagus"


aku....how can they b so sure?...ak geram....huahuahua


die masih buntu...


aku turut terbuntu...


rakan 8 juge turut merase ke-tension-nan....


tindakan aku?


diam.


cume...."so,pagi ke tak?...."


rakan 4,5 dan 6....


RAKAN 5


"sains mikrobiologi-tak tau kos ape,huhuhu"


RAKAN 6


"hmm.dpt usm,biologi gunaan"


::aku:: "decide dah ke?"


"ntah la tk de perasaan...sbb...xtau ape itu bio gunaan..uh..uhuh"


::aku:: "dah decide,bgtau kite" :) ngeeee


"ok,InsyaAllah,awk...if kte nk amek medik gak..hmm..nk advise"


::aku:: terdiam...adus...what shud i say?


:ku kaget,terkesima sendiri...tidak reply---:


RAKAN 4


"i dpt pengimejan diagnostik n radioterapi-ukm-dun tell any1 taw,hehe saye nk gtaw sndri: nyaaaa~"


"well,pg ke tak,btw dear,congrats!!!!! ^^,v"


" ermm,tula..maseh tgh pk2 lagi,xsure nk g ke x..haih~apekah yg ku ingin menjadi..? thanx!"


"i'll be ur fan somehow,definite supporter :) "


hahahaha...rakan ku seorg ini,sentiase ceria! *wink*




well......................aku sibuk2 pasal dorg,tah2 mereke pon rimas....tapi suke hati aku la kan?


hehehehehe....


well.kepade sahabat2 aku diluar sane.


"the vastest sky is always the one behind our back"


defination?


up to you :)


ngeeegeeegeee.....


CONGRATULATION GUYS!

4 comments:

Matematis Muda said...

mengenai rakan 1
financial math
it is something yg mrk akan banyak involve dgn permasalahan ekonomi dan kewangan
bkn mcm akauntan tp mrk lebih hebat lagi
di mana
mereka ni yang membuat perkiraan dan formula
yang akan di gunakan oleh akautan n audit..
rasa nya la


memandai je ni
baru 1st year dah pandai2 bagi tau itu ini
hahahaha
sori kalaw salah

but my point here is
kalaw benda tu kita tak suka
better make up ur mind cpat2
kalaw nak try
try la satu dua sem
kalaw rasa dah tak leh bla gak
apply a tukar kos

huh sukati sunggoh aku bagi nasihat itu ini
hehehe

anyway, jom exchange link
linked urs

Ais Cair said...

microbiology-bidang kajian benda2 halus...hahaha,opss...bkn dunia paranormal...mereka2 ini akn b'sahabat baik dgn kemeyan...opss bkn,dgn mikroskop...bakteria,virus,bla2.abis bljr keje kt lab(maybe)

akuYANGtipikal said...

stanum: thnaks for the info....
aku turut merase kan nye....hahahaha u know what it is...lalalalala-----

akuYANGtipikal said...

sang kira2 muda...

thanks!!!!!
the ideas of urs,given me the ideas to get the ideas!!!

hahahaha!

ngarut!

somehow,sgt membantu.